נתניהו סיכם עם הח"כים החרדים: "להוריד פרופיל תקשורתי"

    על פי הפרסום ב'קול חי', גורם בכיר פנה אמש לחברי הכנסת החרדים וביקשם להפסיק לעורר את עניין הרפורמים
    איתי גדסי No Comments on נתניהו סיכם עם הח"כים החרדים: "להוריד פרופיל תקשורתי"

    אמש נפגשו בלשכת רה"מ ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו • כפי שחשף אתר 'קול חי' אמש – סוכם בפגישה על הנמכת הפרופיל התקשורתי בנושא הרפורמים • בפגישה השתתף גם מנדלבליט והנגבי

    דרעי ליצמן גפני צילום: יעקב כהן
    על פי הפרסום ב'קול חי', גורם בכיר פנה אמש לחברי הכנסת החרדים וביקשם להפסיק לעורר את עניין הרפורמים
    22:29
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on ממובילי הטבח: צה"ל חיסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שני) נפגשו בלשכת רה"מ ראשי המפלגות החרדיות, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציגו בפניו את דרישתם הנחרצת לחסום את השתלטותם של הרפורמים על עניני הדת בישראל.

    ביהדות התורה הוחלט: מורידים פרופיל תקשורתי מהרפורמים

    מלבד ראש הממשלה נתניהו, השתתפו בפגישה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ויו"ר הקואליציה צבי הנגבי ולא סוכמו סיכומים חדשים במהלכה.

    בפגישה הבהירו הנציגים החרדים לראה"מ כי המתווה עליו הוחלט בממשלה לא מקובל על המפלגות החרדיות והן הצביעו נגד. הסערה הציבורית שקמה ברחוב החרדי מחייבת זמן נוסף כדי לכנס את שלוש מועצות התורה למצוא פתרון מוסכם. נבחנת גם אפשרות להקים ביום ראשון כמו ועדת שרים שתדון בסוגיה.

    גורם חרדי בכיר ציין כי לא מדובר במשבר ממשלתי. אין עימות עם ראה"מ אלא ניסיון למצוא תשובה של הממשלה לבגץ

    בפגישה התעקש גפני למצוא דרך לחוקק את החוק המקוואות בלי אותם הסעיפים המקשים על הגנתו בבג"צ, כגון טענת אפליה וכדו', וכלל הנראה דרישותיו של גפני יתקבלו והסעיפים יותאמו כרצונו.

    כמו"כ שוחחו הנציגים החרדים על חלוקת הכותל המערבי ועל המתווה שקיבל את התנגדותם הנחרצת של המפלגות החרדיות. כמו"כ עלה על שולחן הדיונים –  ההתמודדות מול בג"צ, וניסיונות הפשרה האפשריים.

    כאמור, הצהרות דרמטיות לא יצאו מהמפגש עם נתניהו, אולם כפי שאתר 'קול חי' חשף אמש – סוכם בפגישה על הנמכת הפרופיל התקשורתי בנושא הרפורמים.

    על פי הפרסום ב'קול חי',  גורם בכיר פנה אמש לחברי הכנסת החרדים וביקשם להפסיק לעורר את עניין הרפורמים, בפרט כעת לאור העובדה שהכנסת יוצאת לפגרה, שבמהלכה ניתן יהיה לבדוק אפשרויות לפשרה וחקיקה בנושא.

    חברי הכנסת של יהדות התורה אמרו אמש בישיבת הסיעה כי כשמעלים נושא כזה בתקשורת או במליאה, באופן אוטומטי מתגייסים דוברי הרפורמים למלחמה. "אנחנו תורמים להעצמתם, כך שלעיתים נראה שהם מונים יותר מאשר אחוז זניח וקטן של אנשים". ולכן יש צורך להוריד פרופיל בנושא, הן במליאה והן בתקשורת, לפחות עד לתחילת מושב הקיץ של הכנסת.

    יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס אף הוא אמש לסוגיית הרפורמים בישיבת הסיעה, וציין כי הממשלה לא תיפול על עניין הרפורמים, יש הסכמות ברורות עם ראש הממשלה בנושא. ואין צורך לצאת בהצהרות מיותרות. דרעי הוסיף כי מתווה הכותל כבר נקבר, ולא נראה שיקודם כלל.



    0 תגובות